Dit ben ik

Organiserend coach

Scroll down

Waarom ben ik Organiserend Coach geworden?

Ik had zelf last van chaos. Mijn garage zag er uit als een combinatie van “mijn leven in puin” en “Help mijn man is klusser”. Ik was altijd van alles kwijt. Sleutels, telefoon, dossiers, horloge. Aan het eind van een werkdag had ik nooit een top-gevoel. Ik zweefde een beetje als het ware. Daar wilde ik vanaf en dat is gelukt. Aan het einde van die ontdekkingsreis heb ik besloten om met mijn nieuwe inzichten mensen blij te gaan maken. Daar krijg ik sinds 2006 energie van.

 

Integrale aanpak

Ik ben ervan overtuigd dat heel veel onderwerpen met elkaar samen hangen. Daarom laten we wat mij betreft geen onderwerp onbesproken. Alles mag gezegd worden, als het ons helpt. Ik wil weten HOE het zit. Wij willen graag dingen begrijpen. Overal duiken we in. Ik ben vooral gedoken in de manier waarop ons hoofd en ons gevoel samen werken en helaas vaak, heel slecht samen werken. Wat je daarmee kunt en hoe je de boel beter aan stuurt én dat blijvend prettig in praktijk brengt.

Voor mij betekent organiserend coachen dat je goed onderzoekt wat werkelijk belangrijk is voor jou EN dat je dingen doet die daar precies bij passen EN dat je ook stopt met dingen die daar NIET bij passen. Dat is een essentieel onderdeel. Ik denk dat Organiserend Coachen vooral een kwestie is van veel dingen NIET doen. Ik ben zelfstandig ondernemer, echtgenoot van een vrouw met ambities, vader van 3 pubers die fanatiek sporten in een straal van ruim 100 km rondom de thuisbasis, duursporter (2019 volledige triatlon) en ik wil de belangrijkste mensen in mijn leven voldoende aandacht kunnen geven. Dat betekent dat ik heel veel dingen NIET doe. Niet belangrijk, niet leuk, geen zin in, geeft geen energie? Doe het dan niet. Het zal je niet altijd bij iedereen geliefd maken. Wat wil je met je leven? Je hebt er maar één van. Ik heb geen mening over wat jij wilt. Ik wil graag dat we jouw wensen ook werkelijk zo ver als mogelijk voor elkaar gaan krijgen. Organiseren.

 

Wie ben ik volgens cliënten?

Het leek mij een goed idee om aan klanten wat kernwoorden te vragen. Beter dat zij het zeggen dan ik, nietwaar? Daar kwam het volgende uit: betrokken, vertrouwd, betrouwbaar, zelf startend vermogen, biedend, gevend, vasthoudend, doorzettingsvermogen, onderzoekend, pionier, reflecterend, bedachtzaam, kritisch, doorvragend, goede luisteraar, niet veroordelend, niet vrijblijvend, coach voor mentale/fysieke gezondheid (preventief).

Gerard Sas

06 50863010 / gerard@gspo.nl