FacebookTwitterLinkedIn
praktijk

Uitdagingen & mogelijke oplossingen.

 

WAT GAAT ER ZOAL MIS?

- Agenda's bomvol afspraken maar zonder afgeblokte verwerkingstijd en werktijd.

- Mailboxen met duizenden ongeorganiseerde mails.

- Het niet zetten van "een volgende stap" of het niet maken van "drastische keuzes" werkt verlammend. 

- Reageren op de waan van de dag en aan het eind van de dag een soort zinloos gevoel houden.

- Projecten zonder concrete eerstvolgende acties.

- Mensen die denken alles te moeten onthouden.Het kan echt niet, onze hersenen werken zo niet.

- Veel te veel zinloze papieren, materialen en spullen, "rommel". 

- Mensen met irritant geplande schema's omdat ze zelf geen richtlijnen geven aan assistenten.

- Onduidelijke doelstellingen. Weet wat je wil en reageer daardoor sneller op wat op je af komt. 

- Kansloze, eindeloze vergaderingen. Probeer eens één onderwerp tegelijk te bespreken. 

- Perfectionisme, een schone zaak met een riskant randje.

- Computerbestanden zonder structuur.

- Respectloze omgangsvormen.

- Geen, wazige of misleidende communicatie

 

WAT ZOU JE KUNNEN DOEN?

- Bepaal aan het einde van je werkdag welke taak je morgen als eerste gaat doen en hoe dan ook af maakt.

- Analyseer je taken en projecten en cliënten. Bepaal hoe veel en welke uren je daaraan moet werken.

- Gooi balast overboord. Nieuwbrieven, kranten, nieuws, vergaderingen, sociale media. Analyseer jezelf.

- Lees boeken, informeer jezelf, ga creatief op zoek naar jezelf en oplossingen.

- Wees pro-actief.

- W5H. WAT wil je op je pad hebben? WAAROM? Waar, Wanneer, met Wie en HOE?

- Stel je kwetsbaar op en leer van anderen. Waarom lijken zij het goed geregeld te hebben? 

- Leer hoe veel je kunt doen in 2 minuten. Alles wat je in 2 minuten kunt doen, NU doen. (Getting Things Done)

- Schrijf al je wensen op. De kans dat je er wat mee gaat doen is alleen daardoor met 30% toegenomen.

- Bereid jezelf voor.

- Denk niet voor een ander, stel een vraag.

- Evalueer jezelf en reageer daarop. 

- Belangrijke dingen eerst, dan houd je geen tijd over voor onbelangrijke dingen. Opgelost. 

- Durf te kiezen, succesvolle mensen zijn succesvol doordat ze keuzes blijven maken, in tempo. 

- Energie, zorg goed voor jezelf. Drink water, eet geen of weinig rommel en beweeg. Sporten hoeft niet, beweeg.

- Leg contact met een Professional Organizer, reorganiseer jezelf en geniet ervan.  

 

Vorige Volgende